Лаково-бояджийски материали
Фирма „ЕКОН“ със седалище град Русе съществува от 1991 година като изцяло частно търговско дружество. Водеща цел в развитието е постоянното раширяване и обогатяване на асортимента й. Благодарение на това, както и на непрекъснатите реинвестиции, днес тя е утвърден производител на две основни групи продукти – лаково-бояджийски материали с марката PASTELO и матраци и възглавници от пенолатекс с марката ЛАТЕКС.
„ЕКОН“ предлага широка гама лаково-бояджийски продукти: водоразредими бои за вътрешно и външно боядисване, силиконови и полимерни мазилки, емайллакове, грундове за метал и дърво, лакове и безири за дърво, лепила, голямо разнообразие от алкидни смоли, ПВА дисперсии и разредители. Благодарение на PASTELO Tinting systemфирмата предлага машинно тониране на бои и мазлики – над 20 000 цвята.
Лаково-бояджийските продукти са предназначени както за масово, така и за индустриално потребление – в машиностроенето, строителството, дървообработването и др. Благодарение на високото си качество и конкурентните си цени те се продават успешно не само на българския пазар, но и на международния, като интересът към тях и търсенето им непрекъснато нараства.
През 2006-та година е открит изцяло нов завод на „ЕКОН“ в град Русе, който разполага с изключително модерни производствени мощности и притежава специализирано производствено оборудване на немската компания Хагеман, уникално не само в рамките на България, но и на Балканите. Софтуерът, обслужващ и контролиращ машините, с производител фирма „HONEYWELL“, е специално разработен и съобразен със специфичните особености на оборудването на завода. Фирма „ЕКОН“ работи със суровини и материали на световноизвестни фирми като CLARIANT, BASF, BAYER, KEMIRA, PERSTORP, DOW, BYK и LUKOIL – Нефтохим, които гарантират високото качество на крайния продукт. В сътрудничество с експерти от тези компании „ЕКОН“ разработва и внедрява в производството си редица нови съвременни продукта и технологии. Приоритет на компанията е да се развива и усъвършенства съобразно изискванията на съвременния пазар, като водеща стратегия е производството на продукти, максимално отговарящи на изискванията и нуждите на потребителите.