Съвети за здрав и пълноценен сън


Ако с партньора си спите на едно легло, но сте с различен ръст и тегло, е добре да изберете латексов матрак, за да можете да се наслаждавате на независими един от друг движения и сън. Освен това латексовите матраци могат да се изработват с различни по твърдост ядра, подходящи за физиката на всеки от вас.

Имайте предвид, че добрите латексови матраци могат да се използват повече от 20 години. Време, през което няма да ви се налага да се замисляте върху какво спите или да правите излишни разходи.

Преди лягане винаги проветрявайте помещението, в което спите, поне за 5 минути.

За предпочитане е да не се пуши в стаята, в която спите. Добре е да ограничите възможността силни и характерни миризми да проникват в стаята, защото те могат да смутят съня ви.

За предпочитане е в спалнята да няма настилки и мебели от неестествени материали, тъй като е възможно те да отделят вредни емисии. Мокетът не е подходящ за спални и детски стаи, защото събира много прах и микроорганизми, а почистването му е изключително трудно.

Не оставяйте през нощта в стаята, където спите, ваза с цветя със силен аромат. Те могат да предизвикат алергична реакция, или да повлияят упойващо на организма ви.

Най-подходящата температура за сън е между 16° C и 20° C . Тогава не е нито студено, нито горещо и сънят не бива смущаван от температурни дразнители.

 

Добре е помещението, в което спите, да е с подходяща влажност. Ако използвате отоплителни уреди, които изсушават въздуха, винаги поставяйте в стаята открит съд с вода, който да позволява изпаряването й.

Препоръчително е да не спите в едно и също помещение заедно с домашните си любимци, тъй като отделяните от тях козина и пух често са причина за появата на различни алергии.

Ако спите на латексов матрак, не го поставяйте направо на пода, тъй като по този начин запушвате въздушните му канали и намалявате възможността за проветряване. Поставете латексовия матрак върху подходяща подматрачна рамка или предвидените за това поставки.

Добре е да знаете, че всяка нощ по време на сън, човек отделя около 250 мл пот. Затова избягвайте да спите върху изкуствени материи, тъй като така ще засилите този процес.

Избягвайте да се храните обилно преди сън. Опитвайте се последният прием на храна да е поне един час преди лягане, тъй като храносмилателната дейност пречи на здравия сън. Изключително полезно е преди лягане да направите малка разходка, упражнения или да свършите някаква домашна работа.

Според най-новите изследвания за геомагнитните влияния върху човека, за препоръчване е по време на сън главата ви да сочи север или изток – за северното полукълбо, и юг или изток – за южното полукълбо.

Няма избрани продукти